Τετάρτη, 6 Μαΐου 2015

Ένα πεζοδρόμιο για ......... λίγους




Φίλοι μου,
Σαντορίνη η βασίλισσα του τουρισμού, ένας ονειρεμένος προορισμός για τους
περισσότερους ανθρώπους, ένας τόπος με τα πιο φημισμένα κρασιά και λοιπά αγροτικά προϊόντα, ένας μοναδικός και ξακουστός προορισμός  παγκοσμίως. Αυτό γράφουν πολύ συχνά ελληνικά, ξένα περιοδικά και site στο διαδίκτυο. Δεν έχουν άδικο έτσι είναι και δεν θα θέλαμε σε καμιά περίπτωση αυτό να αλλάξει.
 Όμως μόνοι μας προσπαθούμε να βγάλουμε τα μάτια μας. Το λέω αυτό γιατί σε λίγο τα ίδια περιοδικά και τα ίδια site που μας επαινούν και μας έχουν στην πρώτη γραμμή ως έναν από τους καλλίτερους και μοναδικούς προορισμούς , αυτά τα ίδια ΜΜΕ θα μας έχουν στην πρώτη γραμμή αλλά από την αντίθετη μεριά. Σε λίγο πολύ φοβάμαι ότι θα έχει άλλη μια πρωτιά μόνο που δεν θα είναι διαφήμισης αλλά δυσφήμισης.
Θα θελα να ήξερα, σε ποια περιοχή στον κόσμο κατασκευάζουν πεζοδρόμιο μόνο για αρτιμελείς.
Σε ποια περιοχή στον κόσμο κατασκευάζουν πεζοδρόμιο που απαγορεύουν την διέλευση να κινηθούν μαμάδες με το καροτσάκι του παιδιού τους.
Σε ποια περιοχή στον κόσμο απαγορεύουν την διέλευση ΑΜΕΑ από το πεζοδρόμιο.
Ε!!! λοιπόν αυτό το πεζοδρόμιο είναι το πεζοδρόμιο που κατασκευάστηκε πριν λίγους μήνες στον Πύργο Θήρας. Στην μέση του πεζοδρομίου υπάρχουν δένδρα, ευκάλυπτοι, που κάνουν αδύνατη την προσπέλαση ενός ευτραφή άνθρωπου ή μιας μητέρας με το καροτσάκι του παιδιού της ή ενός ατόμου ΑΜΕΑ, χωρίς να πρέπει να κατέβει στον αυτοκινητόδρομο με τον ανάλογο κίνδυνο αλλά και την δυσκολία που έχει να αντιμετωπίσει για να επανέλθει στην κανονική του πορεία.
Λύση υπάρχει χωρίς να χρειαστεί να κοπούν τα ελάχιστα δένδρα. Γιατί δεν το κάνουν;
Με εκτίμηση
Μάρκος Ζώρζος

2 σχόλια:

  1. Παρ' όλο που σέβομαι απόλυτα το έργο του συγκεκριμένου αρθρογράφου, για αυτό το άρθρο έχω 2 παρατηρήσεις:
    (1) ο συγκεκριμένος δρόμος δεν είναι αυτοκινητόδρομος σύμφωνα με τον ορισμό και τα χαρακτηριστικά του Ν. 2696/1999.
    (2) Σε πολλούς τόπους ανά τον κόσμο που εχουν χαρακτηριστεί ως ιδιαίτερου φυσικού κάλλους μπορει να μην ειναι εφικτή η κατασκευή πεζοδρομίων ικανού πλάτους για ένα αναπηρικό αμαξίδιο. Για παράδειγμα, στην επίσημη σελίδα της περιοχής Cotswolds (περιοχή που έχει χαρακτηριστεί Area of Outstanding Natural Beauty) βλεπουμε φωτογραφίες με πεζοδρόμια που είτε διακόπτονται είτε είναι πολύ στενά είτε είναι ανύπαρκτα, βλέπε το λινκ: http://cotswolds.com/image-gallery

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Έχω όμως και εγώ να κάνω 2 παρατήσεις ,αν μου επιτρέπεται : (1) Πως μπορεί ένας δρόμος που όπως εσείς λέτε με βάση τον νομό να μην είναι αυτοκινητόδρομος να έχει προτεραιότητα στο επαρχιακό δίκτυο. (2) συμφωνώ ότι για τόπους που έχουν χαρακτηριστεί ως φυσικού κάλους περιοχές μπορεί να μην είναι εφικτό να κατασκευαστεί ένα πεζοδρόμιο μεγάλο κλπ , το θέμα εδώ είναι ότι μπορεί να υπάρχει προσπέλαση και από καροτσάκι αρκεί εκεί που είναι το δένδρο ένα μέτρο πίσω και ένα μέτρο μπρος από τα δένδρα να πέσει ο τοίχος και να γίνει ένα όμορφο παραδοσιακό καγκελάκι αφ ενός να μην πεσει καποιος στο αμπελι που είναι δίπλα αφ ετέρου να μεγαλώσει το πεζοδρόμιο στο συγκεκριμένο σημείο και να μπορεί να περάσει άνετα. Είναι σίγουρο ότι μπορεί να γίνει γιατί το πλάτος του τοίχου είναι τουλάχιστον 40 εκατοστά. Απλά δεν έγινε τέτοια σκέψη γιατί μάλλον επικράτησε το Ωχ αδελφέ για μια δυο περιπτώσεις τώρα…. Κλπ κλπ εγώ έτσι το αντιλαμβάνομαι γιατί είναι οφθαλμοφανέστατο σε κάποιον που θα δει το πεζοδρόμιο.
    Ευχαριστώ πολύ Μάρκος Ζώρζος

    ΑπάντησηΔιαγραφή